Themaconcert KTM Sint Caecilia

Hoop en vrede voor slachtoffers van oorlog en geweld.

Veel mensen worden hierdoor gedwongen hun land te ontvluchten. Ze vinden onderdak in Nederland en hopen op terugkeer.

Het zijn voor hen sombere tijden in een leven dat vraagt om toekomstperspectief. In de maand juni heeft het Koninklijk Tilburgs Mannenkoor Sint Caecilia een themaconcert gepland met de veelzeggende titel Hoop en Vrede. Zij hebben een aantal liederen verzameld waarin oorlog, strijd, hoop, geloof, steun en vrede voor komen. Twee Oekraïense zangeressen verlenen hun medewerking aan het concert: Anna Karnovska, die sinds 2019 in Nederland woont en hier haar plek heeft gevonden en Anastasiia Kolisnichenko, die in 2022 als vluchteling naar Waalwijk kwam.

Zij zullen met hun zang bijdragen aan het thema.Voor de muziekliefhebber is het vermeldenswaard dat dit voor KTM het eerste optreden is onder leiding van de nieuwe dirigent Paul Voncken, voorheen vele jaren dirigent van de Maastrichter Staar. Het is, bij toeval, ook nog het laatste concert dat gegeven wordt in de Broekhovense kerk te Tilburg, die per 1 juli 2023 gaat sluiten.
Kortom, redenen genoeg om er op zondag 11 juni om 14.30 uur bij te zijn!

Op deze website kunt u de kaartjes kopen.