Breed repertoire

Het repertoire van het koor is, het kan ook niet anders na 145 jaar, breed te noemen.
Van het klassieke lied tot musical. Repertoire voor een stemmig klassiek concert, een verstilde herdenking, tot en met een wat meer uitbundige Westside Story.

Binnen het beleid is afgesproken dat ruim de helft van het repertoir zal bestaan uit het klassieke mannenkoorlied. Anderzijds zijn we bijvoorbeeld ook geen operettekoor. Er is uiteraard plaats voor eigentijdse liederen. Leden die een nadruk op klassiek koormuziek wensen, kunnen zich verenigen binnen een klassiek ensemble.

Van alle markten thuis

Wij vinden het ook onze taak dat we breed sociaal inzetbaar zijn in de Tilburgse gemeenschap. Kortom: we willen graag altijd ons steentje kunnen bijdragen. Of het nu carnaval is, een 100 jarige in het zonnetje zetten of meewerken aan een musicalproductie. Voor leden die zich graag uiten in sociale zang, kunnen participeren in de KTM Flitsgroep, een meerstemmige groep van plusminus 12 die korte optredens verzorgen., meestal op straat

Ervaar het koor zelf

Bezoek een van onze optredens

Muziekcommissie

De muziekcommissie is een belangrijk orgaan in de koororganisatie. In de muziekcommissie komen alle lijntjes samen: een vertegenwoordiging van de vier stemgroepen, de dirigent en een bestuurslid.

De stemgroepleden onderhouden contact met hun zangers om info en meningen uit te wisselen. De muziekcommissie zorgt ervoor dat er een jaarprogramma is dat recht doet aan de beleidsuitgangspunten van het koor en dat evenwichtig over het jaar is verdeeld. Daarnaast kiezen zij met de dirigent de in te studeren stukken uit.

De muziekcommissie kan het bestuur gevraagd en ongevraagd adviseren.

Iedere repetitie of optreden:

Een genot om mee te mogen maken