Nieuwe leden

Naast drukke bezigheden heeft ieder mens behoefte aan ontspanning. Ben je een man, houd je van muziek en wil je samen met anderen plezier hebben in zingen? Dan is het Tilburgs Mannenkoor Sint Caecilia zeker iets voor jou! Ontspan en zing je gezond! En nog gezellig ook.

Voor het zingen heb je geen instrument nodig behalve je stem. Iedereen die kan ademen kan ook zingen. Hoe je leert je stem binnen een koor te gebruiken leer je bij ons koor. Een bekwame, enthousiaste directie en meer dan 50 nieuwe vrienden helpen je daarbij.

Zingend oud worden

Gaat noot voor noot!

Start

Je begint met het proeven van de koorsfeer door een of, indien je dat wilt, meerdere repetities te bezoeken. Het is immers belangrijk dat je je prettig voelt.

Als je te kennen geeft met het koor kennis te willen maken, dan volgt een gesprekje met de secretaris en stemtest met de dirigent.
Zij geven je een advies:

• A. je stem is geschikt voor koorzang, dus kan je meteen met de repetities mee
    gaan zingen, met of zonder koorklas. De dirigent geeft je aan bij welk register je wordt ingedeeld
  • B. je zangpotentie is niet voldoende om nu koorzanger te worden.

Om je snel binnen het koor thuis te voelen krijgt iedere nieuwe zanger gedurende de aspirant-tijd een begeleider toegewezen, bij voorkeur uit het register waarbij je bent ingedeeld. Deze spreekt je regelmatig aan en helpt je bij het beantwoorden van jouw hulpvragen.

Scholing

Bij voldoende aanmeldingen bieden we je 8 weken zangles in een koorklas. De koorklas bestaat uit een groepje zangers bestaande uit belangstellenden, aangevuld met een aantal bestaande koorleden. Deze lessen krijg je van een professional,
8x op maandagavond in wijkcentrum Het Zuiderkwartier.

Als het wat betreft de dirigent mogelijk is, kan je de daarnaast met de repetitie van het grote koor meedoen.

Blijf je?… Fijn…! Je kunt zingend mee op weg naar ons 150-jarig bestaan in 2027.

Stop je?…Mooi, het was een aangename kennismaking en een ervaring rijker.

Lid

Als aspirant-lid van het koor betaal je de eerste twee of drie volle maanden de halve contributie. Eventuele concerten van ons koor zijn in deze periode voor jou ook vrij toegankelijk.

Op basis van jouw wens, het advies van de dirigent en de mening van het bestuur dat er geen muzikale dan wel sociale belemmeringen zijn, word je na twee maanden aangenomen als lid indien je de statuten en het huishoudelijk reglement onderschrijft.

Je ontvangt een pasafspraak voor het kooruniform, je krijgt het strikje, een concertmap en je krijgt toegang tot het ledengedeelte van de website.

JE WILT MEER

Alle leden zijn in de eerste plaats koorleden.
Maar het kan zijn dat je meer wilt.
Mogelijk heb je ambities om je als koorlid verder te ontwikkelen, af en toe solo te zingen of mee te doen in een klein, bijvoorbeeld klassiek, ensemble. Daar is, altijd in overleg met de dirigent, in onze organisatie ruimte. Wij zorgen dan voor aparte repetities en stemscholing waar nodig.

JE WILT MINDER

Je kunt al prima zingen? Maar je wilt je niet een heel jaar binden aan het koor?
Dat kan ook. Je wordt dan projectzanger. Uiteraard na oordeel van de dirigent.
Je repeteert een aantal repetities mee tot en met een optreden.
De periodes dat je moet repeteren en de datum van een optreden staan dan vast en worden door de dirigent aangegeven. Je contributie bestaat dan uit de maandbedragen van de maanden waarin je aan ons koor deelneemt.

NOG ANDERS?

Misschien heb je nog een andere gedachte dan hierboven vermeld. Over maatwerk valt altijd te praten. Neem dan contact op met de voorzitter.

Vul het contactformulier in en we nemen zsm contact met je op.