03-11-2024 The Armed Man (Karl Jenkins)

3 november @ 14:30 - 17:00

´The Armed Man´ (Sir Karl Jenkins)

Dit indrukwekkende werk, een mis voor de vrede, ging in 2000 in premiere in de Londense Royal Albert Hall. De titel is gebaseerd op een bekend Frans soldatenlied uit de 15e eeuw: L´homme Armee.

Het werk bestaat uit 13 delen, afgewisseld met literaire teksten en gebeden uit de hele wereld. De teksten gaan over oorlog en geweld, de gevolgen hiervan, en de hoop op duurzame vrede.

Een indrukwekkende opening met een stampvoetend koor met begeleiding van trommels, gevolgd door een Kyrie uit de katholieke mis en later een Sanctus en Agnus Dei. Verder bijbelteksten, gedichten die betrekking hebben op de Vietnamoorlog en het bombardement op Hiroshima, een Islamitisch gebed en teksten uit het Hindoeisme, met een geweldige climax op het eind..

Noteer de datum: zondagmiddag 3 november, 14.30 uur!

Uitvoerenden zijn: Koninklijk Tilburgs Mannenkoor Sint Caecilia, toporkest Koninklijke Sophia´s Vereeniging uit Loon op Zand, gemengd koor Malkander uit Tilburg, sopraan Josephina Louise (Fientje) Hoogstad en solist Sabra El Bahri Khatri.

De entree bedraagt 20 euro. Partners en donateurs betalen slechts 17,50 euro. Kaarten kunnen binnenkort besteld worden via onze website www.tilburgsmannenkoor.nl.

Datum:
3 november