AMIN EBRAHIMI

Nieuwe dirigent vanaf januari 2024
Amin Ebrahimi, een bevlogen dirigent en componist geboren in Mashhad, Iran, in 1997.

Zijn reis begon met een achtergrond in architectuur en Perzische muziek, waarna hij in 2017 naar Nederland verhuisde om zich te verdiepen in de klassieke muziek.

Amin, afgestudeerd aan de Fontys Academie voor Muziek en Podiumkunsten, onderscheidt zich door zijn unieke muzikale taal, waarin zijn Perzische achtergrond subtiel tot uiting komt.

Als chef-dirigent van het Brabant Chamber Orchestra en dirigent van gerenommeerde koren, waaronder het Koninklijk Tilburgs Mannenkoor Sint Caecilia, toont Amin zijn leiderschap op vooraanstaande podia zoals het Concertgebouw in Amsterdam en Philharmonie De Paris.

Zijn indrukwekkende opdrachten van lokale en internationale artiesten, festivals en orkesten, samen met erkenning in prestigieuze prijzen, getuigen van zijn groeiende invloed als componist en dirigent, waarbij zijn muzikale reis een boeiende mix is van culturen, creativiteit en vakmanschap.

Klik hier voor een uitgebreide biografie.